Hírek
2018. Január 25. 05:00, csütörtök |
Belföld
Forrás: mti
Egyre többen kérnek segítséget online fogyasztóvédelmi ügyekben

Megduplázódott a Budapesti Békéltető Testületen (BBT) belül működő, az európai online kereskedelem fogyasztóvédelmi kérdéseivel foglalkozó nemzeti tanácsadó ponthoz fordulók száma tavaly
- mondta Kóródy Dávid hivatalvezető szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. Felidézte, hogy az Európai Bizottság 2016-ban hozta létre az uniós békéltető honlapot az online vásárlásból fakadó viták elektronikus ügyintézésére, minden tagországban nemzeti tanácsadói kapcsolattartó pontot jelöltek ki, Magyarországon a Budapesti Békéltető Testületet.
Kóródy Dávid ismertette: tavaly 572 megkeresés érkezett a tanácsadó ponthoz telefonon, emailben, illetve az uniós honlapon, 560 esetben magyar fogyasztók, kereskedők kértek tanácsot, külföldről 12 esetben fordultak hozzájuk, főleg légiközlekedési témában.
A hivatalvezető szerint a magyar fogyasztók és kereskedők egyre tudatosabbak az online kereskedelem területén is, példaként említette erre, hogy több webáruház is kért tájékoztatást tőlük a szabályozásról, az online vitarendezés menetéről.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az összes online értékesítőnek az unióban meg kell jelenítenie az uniós békéltető honlapra vonatkozó tájékoztatást is.
Tavaly a kapcsolattartó ponthoz fordulók 39 százaléka kifejezetten az online kereskedelem témában kért tanácsot, 24 százalékuk az uniós vitarendezési honlap működése iránt érdeklődött, 13 százalékuk légi személyszállítási ügyben tájékozódott, de sokan kérdeztek hagyományos bolti vásárlásról, fogyasztói jogokról is - ismertette Kóródy Dávid.
Mátyás Petra, a kapcsolattartó pont vezetője kiemelte, legtöbben a 14 napos indokolás nélküli elállási jogra kérdeztek rá internetes vásárlás esetén, tájékoztatást kértek a visszapostázás szabályairól, a jótállásról, a visszafizetési kötelezettségről.
Kirívó esetek közé sorolta a megtévesztő tájékoztatásokat, köztük azt, hogy bizonyos webáruházak magyarnak "álcázzák" magukat, holott székhelyük az EU-n kívül van.
Kóródy Dávid arra hívta fel a figyelmet, hogy a nemzeti kapcsolattartó pontok tájékoztatást és tanácsot adnak, békéltető eljárást nem folytatnak, de tanácsolhatják például az Európai Bizottság online vitarendezési honlapját, illetve magát a békéltető testületeket a vita rendezésére.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 09. 20:37, szerda | Belföld
Nyitrai Zsolt és Kósa Ádám: a nyugdíjszerű ellátásban részesülők is megkapnák az élelmiszerutalványt
A nyugdíjas-élelmiszerutalványt nemcsak a nyugdíjasok, hanem a más, nyugdíjszerű ellátásban részesülők, így a fogyatékossággal élők is megkapnák
2025. Július 09. 12:18, szerda | Belföld
Hubai Imre: az éves öntözési igény többletvíz formájában be van tárazva a tájban
A Vizet a tájba program révén jelenleg 178 millió köbméter többletvíz áll rendelkezésre öntözésre, ami nagyjából megfelel Magyarország éves öntözési vízigényének
2025. Július 09. 07:13, szerda | Belföld
Nagy Bálint: újranyithat a Hévízi Tófürdő fürdőháza, készül a létesítmény hosszú távú fejlesztési koncepciója
A kormány 381 millió forint támogatást biztosít a Hévízi Tófürdő nemrég bezárt, tavi fürdőépületének rövidtávú helyreállítására
2025. Július 08. 16:39, kedd | Belföld
NGM: júniusban ismét többlettel zárt a költségvetés, a kormány változatlanul elkötelezett a költségvetési stabilitás megőrzése é
Magyarország pénzügyei rendezettek, a szigorú költségvetési fegyelem fenntartása változatlanul a kormány kiemelt prioritása