Városlista
2025. május 25, vasárnap - Orbán

Hírek

2012. Január 16. 13:19, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Ellehetetlenülés szélén a betegszállítás

Ellehetetlenülés szélén a betegszállítás

Végképp ellehetetlenült a betegszállítók működése az év eleji drasztikus gázolajár-emelkedés hatására.

Ahhoz, hogy a szervezetek továbbra is zökkenőmentesen elláthassák feladatukat, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete újabb segítséget kért a NEFMI-től és a Gazdasági Minisztériumtól. Az MBOE bízik a minisztériumok támogatásában, a hiányzó anyagi források biztosítása nélkül ugyanis leállhat a betegszállítás.

Veszélybe kerül az OEP-finanszírozott betegszállítók működőképessége az év eleji drasztikus üzemanyagár emelkedése után, ezért a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete ismét segítségért fordul a Nemzeti Erőforrás Minisztériumához és a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz. Tavaly a szervezetek többletköltségei csak a gázolajár növekedése miatt 18 forinttal emelkedtek kilométer-teljesítményre vetítve. A NEFMI 2011-ben két alkalommal nyújtott támogatást a többletköltségek fedezésére, ám a kapott összegek csak 50 százalékban tudták fedezni a szervezetek tényleges kiadásait.

A hiányzó összegeket akkor a betegszállító szervezetek a gépjármű-amortizáció pótlására szánt pénzből és hitelekből fedezték, de ez hosszú távon nem folytatható. Hitelre sincs további lehetőség és a gépkocsik állapota is aggasztó – átlagos futásteljesítményük jelenleg 600 ezer kilométer körül van.

Az Egyesület számításai szerint a 2012. évi szükséges kompenzáció a tavalyi elmaradással együtt 800 millió forintra rúg. Mivel sem az idei büdzsé, sem a Költségvetési Törvény nem irányozza elő a többletköltségek fedezetét a betegszállítók számára, az MBOE ismét a NEFMI-hez fordult. Az Egyesület álláspontja szerint ugyanis hatékony és előremutató megoldás csak a minisztériumok szakmai támogatásával és a szükséges anyagi források biztosításával születhet. A szervezet ennek hiányában a kilométer-teljesítmények csökkentésében lát alternatív lehetőséget, ehhez azonban jogszabályi környezetet kellene módosítani. Mindezek nélkül a jelenlegi gázolajárak és a rendelkezésre álló pénzügyi források alapján egyértelműen zavarok és fennakadások prognosztizálhatók a szolgáltatásban. Ez pedig végső soron a betegszállító szervezetek működésének teljes ellehetetlenüléséhez vezethet.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 24. 07:33, szombat | Belföld

HM: látványos bemutatók és szórakoztató programok lesznek a Városligetben a hétvégén

Különleges programokkal várják most hétvégén a Városligetben mindazokat, akik testközelből szeretnének megismerkedni a honvédelemmel; a honvédelem napja és a gyermeknap programjai minden korosztály számára felejthetetlen élményt ígérn

2025. Május 24. 07:30, szombat | Belföld

Szijjártó Péter: az idei év végére elkészül a Budapest-Belgrád vasútvonal modernizálása

Az idei év végére elkészül a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal modernizálása, a két ország fővárosa így gyakorlatilag karnyújtásra kerül egymástól

2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld

NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.

2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld

Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell

A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon