Hírek
2017. Július 04. 07:42, kedd |
Belföld
Forrás: mti
Lezárult a feltöltőkártyák adategyeztetése

Lezárult a feltöltőkártyás mobiltelefon előfizetések adategyeztetése, a nem azonosított SIM-káryákat a szolgáltatóknak július 1-jén a jogszabály szerint ki kellett kapcsolniuk.
A szolgáltatóknál az ügyfelek néhány esetben jelezték, hogy bár sikeres volt az adategyeztetésük, SIM-kártyájukat mégis lekapcsolták, a telekommunikációs cégek ezeket a panaszokat kiemelten kezelik, és kivizsgálják a problémás eseteket - közölte a Telenor és a Telekom az MTI érdeklődésére.
A Telenor hétfőn azt közölte: több mint 1 millió sikeres feltöltőkártyás adategyeztetést követően körülbelül 30 ügyfél jelezte eddig, hogy lekapcsolták a kártyáikat, pedig ők úgy tudják, hogy megtörtént az adategyeztetés. Ezeket az eseteket kiemelten kezeli a cég, elkezdődött az ügyek kivizsgálása.
Technikai hiba is előfordulhatott, ez esetben a cég elnézést kér és az érintett ügyfeleket kompenzálja a kellemetlenségért, valamint kártyáikat visszaállítja - tették hozzá.
Megjegyezték, a Telenor korábban már jelezte, hogy a feltöltőkártyás adategyeztetés folyamata jelentős adminisztrációs terhet jelent a társaság ügyfeleinek, továbbá a rövid határidő és a Belügyminisztérium adatbázisának fennakadásai is nehezítették a folyamatot.
A közleményben ismét felhívták a figyelmet, hogy június 30-án minden SIM-kártyára, amelynek adategyeztetése nem történt meg, egy egyedi azonosító kódot tartalmazó SMS érkezett. Ezzel a kóddal az ügyfelek július 6-tól tudnak belépni a www.telenor.hu oldalon található online felületre, ahol új szerződést köthetnek, de bármely Telenor-üzletben személyesen is megköthetik az új szerződéseket. Augusztus 31-ig az új szerződéssel a korábbi feltöltőkártyás hívószám és a kártyán lévő egyenleg is visszaállítható, ezt követően 2018. február 28-ig pedig korábbi hívószámukat kaphatják vissza az ügyfelek.
A Magyar Telekom arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a cég regisztrációban érintett ügyfeleinek csak egy kis része tapasztalhatta azt vasárnap, hogy sikeres regisztrációja ellenére nem tudott hívást indítani. A Telekom már vasárnap kijavította a problémát, így hétfőn már csak egyedi esetek maradhattak megoldatlanok.
Azonban arra is felhívták a figyelmet, hogy mivel a Telekom rendelkezik a legnagyobb ügyfélbázissal Magyarországon, ügyfélszolgálati vonalai, csatornái jelenleg terheltek.
A tájékoztatás szerint hétfőn elsősorban azért keresték meg az ügyfelek (akik nem teljesítették az adategyeztetést a megadott határidőben) a vállalatot, hogy új szerződést kössenek régi számuk és egyenlegük megtartásával.
A Telekom korábban azt közölte, hogy a nem regisztrált SIM-kártyákra olyan kódot küldenek SMS-üzenetben, amellyel szeptember 30-ig online is meg lehet kötni az új szerződést és ezzel visszaállhat a régi hívószám, valamint az egyenleg.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Augusztus 24. 10:02, vasárnap | Belföld
Ingyenes koncertsorozattal ünnepli a Hatoslottó megújulását a Szerencsejáték Zrt.
Több mint 80 állomásos ingyenes koncertsorozatot szervez országszerte a Szerencsejáték Zrt. 2025 szeptemberétől a Hatoslottó megújulásának apropóján - tájékoztatta a nemzeti lottótársaság pénteken az MTI-t.
2025. Augusztus 24. 10:01, vasárnap | Belföld
Nagy István: a jövő Magyarországa a falvakban épül
A magyar kormány hisz a falvak erejében, az itt élők tehetségében és szorgalmában, ezért újulnak meg a vidéki települések iskolái, infrastruktúrája és közösségi terei
2025. Augusztus 24. 09:59, vasárnap | Belföld
Hétfőn kezdődik a Keleti pályaudvar felújítása
Az év legnagyobb karbantartási beruházásának nevezte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán a Keleti pályaudvar hétfőn kezdődő, négy hétig tartó felújítását, amely számos változást igényel a közlekedésben.
2025. Augusztus 24. 09:56, vasárnap | Belföld
Felborult egy mentőautó szombaton késő este Budapesten
Személyautóval ütközött és felborult egy mentőautó szombaton késő este Budapesten, a balesetben öten megsérültek - közölte az Országos Mentőszolgálat vasárnap az MTI-vel.