Városlista
2025. július 10, csütörtök - Amália

Hírek

2011. Szeptember 17. 07:21, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress

Nem drágul a fuvardíj

Nem drágul a fuvardíj

A Magyar Hírlap azt írja, hogy az üzemanyagok jövedéki adójának emeléséből nem következik egyértelműen, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent. Az állam január elejétől teremtett arra lehetőséget a kereskedelmi gázolajár intézményén keresztül, hogy a nagy fuvarozók egy meghatározott összeget visszaigényeljenek üzemanyag-vásárlásaik után. Ez jelenleg hat forint ötven fillér literenként, ami novembertől 19,5 forint ötven fillérre emelkedik. A 7,5 tonnánál könnyebb járművet üzemben tartókra nem vonatkozik ez a rendelkezés. Leginkább azért nem, mert az Európai Unió szabályai ezt nem teszik lehetővé.

Fuvarozói érdekképviseletek vezetői szerint a jövedéki adóemelésből nem következik egyértelműen az, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna. Azzal együtt sem, hogy a 7,5 tonnánál kisebb járművel közlekedő fuvarozók egy része kénytelen lesz áthárítani vevőire a megemelkedett díjakat. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára azt mondta a lapnak, nem érinti majd a teljes szállítási láncot az üzemanyagár-emelkedés. Egyrészt a fuvarozók többsége nehéz teherautóval közlekedik: a NiT-Hungary szerint a hazai vállalkozások mintegy húszezer 7,5 tonna alatti és csaknem ötvenezer a feletti járművet üzemeltetnek. Másrészt az élelmiszer-kereskedelem döntő többségét lebonyolító hipermarketek és áruházláncok leginkább 12 tonna feletti teherautókkal fuvaroztatnak. Harmadrészt pedig az áremelkedés általában a fogyasztás csökkenését eredményezi, ennek a fuvarozásra is kedvezőtlen lenne a hatása.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint durván ötszázalékos üzemanyagár-emelkedést jelent a jövedéki adóteher növekedése, viszont arról sem szabad elfeledkezni, hogy az eltelt másfél évben 25 százalékkal emelkedtek az üzemanyagárak. Ezt pedig nem követte a fuvardíjak ilyen mértékű emelése. Közölte: a kormány helyesen határozott, hogy a jövedékiadó-emeléssel együtt a nagy fuvarozóknak lehetővé tette az adóból visszaigényelhető összeg növelését. Ezzel az államháztartási bevétel sem csökken, ugyanis a fuvarozók – leginkább a nemzetköziek – továbbra is itthon tankolnak.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 09. 20:37, szerda | Belföld

Nyitrai Zsolt és Kósa Ádám: a nyugdíjszerű ellátásban részesülők is megkapnák az élelmiszerutalványt

A nyugdíjas-élelmiszerutalványt nemcsak a nyugdíjasok, hanem a más, nyugdíjszerű ellátásban részesülők, így a fogyatékossággal élők is megkapnák

2025. Július 09. 12:18, szerda | Belföld

Hubai Imre: az éves öntözési igény többletvíz formájában be van tárazva a tájban

A Vizet a tájba program révén jelenleg 178 millió köbméter többletvíz áll rendelkezésre öntözésre, ami nagyjából megfelel Magyarország éves öntözési vízigényének

2025. Július 09. 07:13, szerda | Belföld

Nagy Bálint: újranyithat a Hévízi Tófürdő fürdőháza, készül a létesítmény hosszú távú fejlesztési koncepciója

A kormány 381 millió forint támogatást biztosít a Hévízi Tófürdő nemrég bezárt, tavi fürdőépületének rövidtávú helyreállítására

2025. Július 08. 16:39, kedd | Belföld

NGM: júniusban ismét többlettel zárt a költségvetés, a kormány változatlanul elkötelezett a költségvetési stabilitás megőrzése é

Magyarország pénzügyei rendezettek, a szigorú költségvetési fegyelem fenntartása változatlanul a kormány kiemelt prioritása