Hírek
2022. Március 29. 19:08, kedd |
Belföld
Forrás: mti/illusztráció: police.hu
Tavaly kevesebben vesztették életüket az utakon, mint a világjárvány előtt

Tavaly lényegesen kevesebben vesztették életüket az Európai Unió útjain, mint a koronavírus-járvány előtt; Magyarországon szintén csökkent a halálos kimenetelű közúti balesetek száma
- derült ki az Európai Bizottság a 2021-ben bekövetkezett halálos kimenetelű közúti balesetekről készült, és hétfőn közzétett jelentéséből.
Az adatok szerint tavaly mintegy 19 800 ember vesztette életét közúti balesetben az Európai Unió területén. A tavalyi adat, noha a 2020-as számokhoz képest öt százalékkal, mintegy ezer halálesettel több, de a 2019-es, a koronavírus okozta világjárvány előtti időszakhoz képest 13 százalékkal, közel háromezerrel kevesebb halálos áldozatot jelent. 2019 és 2020 között a halálos kimenetelű közúti balesetek száma 17 százalékkal csökkent - közölték.
A halálos kimenetelű közúti balesetek számát tekintve az uniós országok rangsora a korábbi évekhez képest nem változott jelentősen. Továbbra is Svédországban a legbiztonságosabb a közúti közlekedés, az országban tavaly egymillió lakosra vetítve 18 haláleset jegyeztek fel. A legmagasabb arányról Romániában számoltak be, ahol egymillió lakosra vetítve 93-an vesztették életüket az utakon 2021-ben. Az uniós átlag 44 közúti haláleset volt egymillió lakosra vetítve.
A jelentés szerint Magyarországon szintén csökkent a halálos kimenetelű közúti balesetek száma a világjárvány előtti szinthez képest. Amíg 2019-ben egymillió lakosra vetítve 62 ember vesztette életét közúti balesetekben, addig számuk tavaly 56 volt, amely csaknem 10 százalékos csökkenést jelent.
A halálos kimenetelű közúti balesetek legnagyobb, több mint 20 százalékos csökkenését Dániában, Belgiumban, Portugáliában, Lengyelországban és Litvániában jegyezték fel. Ezzel szemben Lettországban, Szlovéniában és Finnországban nőtt a halálos balesetek száma.
A halálos közúti balesetek 52 százaléka vidéki utakon történt, a városi területeken ez az arány 40 százalék, az autópályákon pedig 8 százalék. Az autóval utazók az összes közúti halálos baleset 43 százalékát, a gyalogosok 20 százalékát, a motorosok 18 százalékát, a kerékpárosok pedig a 10 százalékát tették ki.
Jelentésében az Európai Bizottság emlékeztetett arra: az EU azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra a felére essék vissza a közúti halálesetek száma. Az elmúlt évtizedben az Európai Unió egészét tekintve 36 százalékos csökkenés következett be - tették hozzá.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 24. 07:33, szombat | Belföld
HM: látványos bemutatók és szórakoztató programok lesznek a Városligetben a hétvégén
Különleges programokkal várják most hétvégén a Városligetben mindazokat, akik testközelből szeretnének megismerkedni a honvédelemmel; a honvédelem napja és a gyermeknap programjai minden korosztály számára felejthetetlen élményt ígérn
2025. Május 24. 07:30, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: az idei év végére elkészül a Budapest-Belgrád vasútvonal modernizálása
Az idei év végére elkészül a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal modernizálása, a két ország fővárosa így gyakorlatilag karnyújtásra kerül egymástól
2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld
NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett
Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.
2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld
Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell
A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon